söndag 30 mars 2008

Mårten Andersson, Özz Nûjen och lite Linell...

Vilken höjdarkväll på Norra Brunn igår!

Först hade jag och frun en väldigt god middag hos våra vänner Anika och David och sedan alla tillsammans till Norra Brunn för att titta på när jag skulle giga med Mårten Andersson och Christopher Linell.

Christopher fungerade som konferencier/komiker och fick igång publiken och skötte det mer än bra. Han presenterar fram Mårten som precis minuten innan anlänt till Brunnen och en lite surPeppe som driver Norra Brunn kan pusta ut efter att ha varit orolig och stressad om Mårten skulle hinna i tid eller inte, även om Mårten innan hade ringt och sagt att han skulle bli lite sen.

Men Mårten var cool, han bara gick upp och bara var hur rolig som helst, fyfan vad rolig han var och jag kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag hade snytit näsan någon minut innan för när han gick in på en ny rutin som handlade om en Mongo som drack Pucko så skrattade jag så snoret skulle runnit om jag hade haft oturen och inte snytit mig innan... Mårten är riktigt bra och rolig nu med sin lite bittersköna stil och sitt självdistansleende som han har.

Det är svårt att gå upp efter någon som fått så mycket skratt och jag var lite rädd i pausen att publiken skrattat färdigt...

Andra akten börjar och Christopher Linell är återigen duktig och värmer upp publiken riktigt bra och presenterar upp mig sedan han roastat mig lite och på vägen till scenen genom publiken håller jag på att halka till med högerfoten på någon fettfläck och är sånär på väg att bli ett med restauranggolvet men parerar i sista stund med att spänna till vänsterlårmuskel så hårt att jag känner direkt hur varm jag blir i det låret p.g.a. den uppkomna bristningen och blödningen efter den kraftiga sammandragningen... faaan jag måste börja träna snart... men hur ska jag hinna? Hur som helst så kommer jag upp på scen och känner mig tillfreds och lite lättad över att inte ha ramlat och är riktigt revanschsugen efter torsdagens i mitt fall dåliga Norra Brunngig (kolla i bloggen).

Det gick väldigt bra och vilken kväll publiken fick, tre komiker som alla levererade och en surPeppe blev återigen en gladPeppe.

Nu sitter jag framför min portabla med lite värk i vänsterlåret men glad i själen och är riktigt förväntansfull inför den Allsvenska fotbollspremiären då mitt kära AIK tar emot Kalmar, jag ska dit med min pappa och kolla kl 15:00. Hoppas hoppas vi vinner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, riktigt roligt inlägg!

För övrigt har jag nyligen upptäckt din blogg, och jag tycker du skriver så bra och trevligt.

Har också följt det du skrivit om praon med stort intresse. Så kul och stort av dig att ta dig an honom. Vilken upplevelse för en 14-åring.
/36-årig kvinna från Uppsala

ÖZZ NÛJEN sa...

Tack, fortsätt gärna.
mvh Özz