onsdag 26 mars 2008

Fullsatt, fullfart och fullständigt galet grymt.

Björn Gustafsson, detta mirakel på standup himlen var och gästade min talkshow och som han gjorde det! Mosebacke fylld till bristningsgränsen och en Björn som levererade och visade vilken skön kille han är. På ett moget och roligt sätt berätta han om sina allvarliga stunder och om hur han känner sig när kvällspressen hittar på artiklar om honom och trycker intervjuer med honom som han inte ens gjort?! Fy Expressen och fy Aftonbladet! Kvällspressen ville in på Talkshowen ikväll men stoppades och fick inte komma. När Björn berättade om sina föräldrar... fyfaan vad rolig han är och vad bra han är på att gestalta och härma!

Dilba Dilbahar Demirbag, denna vackra intelligenta kurdiska sångfågel som är så grym och kul bara genom att vara sig själv. Vi fick en rolig och intressant intervjustund och vi skratta gott åt och med henne när hon berätta om sin familj och sin fina dotter.

Anders Celin fick sina patenterade 2 minuter på scen och var skruvad, rolig, sjuk och intelligent samtidigt, helt enkelt Anders Celin!

Min Özz TOP 5 handlade om 5 typer du säkert kommer att träffa på beachen 2008.

Vilken succé det har blivit och är mitt inslag "I huvvet på publiken" där publiken anonymt får ställa vilka frågor de vill, om vad som helst, till vem som helst i Talkshowen... Intressant, kul och lite galet.

Min prao Nicklas Perslow avslutade kvällen med en grym 10 minuters standup där han med sin 14 åriga blick på omvärlden och sitt liv fick alla att smälta p.g.a. sin charm och grymma leverans och han är bara 14 år gammal!, Äckligt, usch jaaa äckligt. Han sitter nu och hänger på soffan hemma hos mig och är så glad över att ha träffat sin stora idol, Björn Gustafsson och ha skrivit autografer för första gången.

Nästa vecka på onsdag kl 20:00 är det Mark Levengood och Petra Mede som kommer till Özz Nûjen Talkshow på Mosebacke! Välkomna!

6 kommentarer:

Anonym sa...

har inte han nicklas perslow någon hemsida? :) han e grym! ps. alla ni är självklart det också (:

ÖZZ NÛJEN sa...

Nej tyvärr men du kan maila honom på standupnicke@hotmail.com mvh Özz som tackar för berömmet.

Unknown sa...

Vad kul det låter.... Ibland suger det att bo norr om Dalälven.

//H

Anonym sa...

vissas din talkshow på tv eller?!

ÖZZ NÛJEN sa...

Nej ingen TV.
Jag tycker det ska vara såhär... då blir det intimt och exlusivt, mvh Özz

Pernilla Bergh sa...

Låter as kul..fan att jag inte var där..='( Längtar tills 1a november då jag ska se er..blir säkert kul vad ss han om hans föräldrar då *nyfiken* HIHI kram på dig