torsdag 3 april 2008

Saknar kvinnor humor?

Efter att ha haft en rolig, gripande och lite för lång talkshow på Mosebacke med gästerna Petra Mede och Mark Levengood som bägge var och är fantastiska och härliga människor, så skyndade jag mig till TV4 för att delta i en debatt på Kvällsöppet med Ekdahl.

Saknar kvinnor humor?

Vilken dum fråga, det måste varit en idiot som ställt det, vilket visade sig så även vara fallet, en amerikan som ville vara cool i Vanity Fair och använt lite biologiska fakta och sin fru som grund för sitt påstående, att kvinnor saknar humor och behöver inte humor för de får ligga ändå...

Jag vart förbannad... hade en kvinna kommit fram till att män saknar humor hade hon avfärdats som knäpp och inte ens värt att ta upp till debatt.

Varför finns det då så få roliga kvinnor? frågar en del personer.

För det första så finns det väldigt många roliga komiker som är kvinnor och för det andra så finns det så väldigt många fler elaka, missunsamma och okunniga män som sätter käppar i hjulet för kvinnor som vågar och vill...

Män får så många fler chanser än kvinnor, män kvoterar in andra män och de får hur många chanser som helst att misslyckas, de får chans efter chans, en kvinna får EN chans och sen är det UT. Det finns män som inte är roliga för ett öre men får ändå vara med på TV och synas och leka apa eller 1000apor.

Kvällsöppet är själva ett perfekt exempel med sin Alex Schulman som får chans efter chans efter chans och ikväll tror jag att han t.o.m. överträffa sig själv i att vara tråkig och intetsägande med sina så kallade roliga inslag.

Saknar män humor?

Nej men en del saknar ofta självdistans...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh... jag letar efter ett ord... är det tristess? Nej.. det kanske är flera ord? "´Komiker´ med brist på humor"? Mycket möjligt..

Alex är i alla fall inte en person som skriver om sig själv i tredjeperson ("*Özz Nûjens* blogg där *han* vilar ut och slappnar av och vips så kommer det något som bara ni kan läsa" <-- seriöst det värsta jag har sett).

Första och sista gången jag ödslade tid att läsa ett inlägg på denna blogg..

Anonym sa...

*Applåder*

Anonym sa...

Hej Özz. Du har en väldigt fin hemsida. Verkar vara många som läser din blogg.

Såg dig i Tv4 igår, du paratde om att vi sätter in komiker i olika fack och att det var såååå fel. Men om en komiker, som var rolig runt 2000, bygger upp hela sin karriär kring att dra kurd vs svenne skämt och placerar sig själv i ett "invandrarkomiker fack" är det lika fel?

Ha en trevlig dag önskar fritidskomikern


PS. Fortsätt bråka med de fula bröderna. Era bloggbråk är riktig humor. DS.

Anonym sa...

Jag har fan humor!!

Kolla min blogg

Dennis Sjulander sa...

Väl talat(skrivet), Özz.