onsdag 9 april 2008

Eskilstuna Teater anno 1925

Jag var på en skola i Eskilstuna och höll ett litet föredrag samt hade en frågestund tillsammans med elever från årskurs 6 till 8 som hade drama som tillval. Deras dramalärare hade ringt och mailat någon månad innan och frågat och jag kan ju bara inte säga nej till eldsjälar som brinner för sina jobb.
Vilka modiga elever! Tänk om jag hade varit så modig när jag gick i 7:an eller 8:an istället för att ha lekt allanballan och kaxat runt och försökt vara något jag inte var och kommer att någonsin bli, nämligen en annan än mig själv.

Sen bar det av till Eskilstuna Teater för min enmansshow Mistero Buffo och när jag känner in scenen och provgår på den och tittar storögt på den vackra lokalen samtidigt som jag ska testa ljudet, så säger jag högt till teknikerna på teatern samtidigt som jag bara babblar och testar myggan; Blablabla ett två tre lallallllaaaaa mina damer och herrrrar välkommmmmna till Eskilstuna Teatern en teater byggd anno 1925. Och det var den också! Jag bara gissade... wow tänkte jag, ibland blir det bara rätt.

Inför drygt 300 pers i publiken i den vackra lokalen så gjorde jag ett skönt avslappnat men ändå fokuserat gig. Jag hoppas jag gjorde publiken nöjd.

Inga kommentarer: