lördag 19 april 2008

Björn Gustafsson effekten fortsätter.

Igår hade jag ledigt och vad gör jag på min lediga kväll? Jo tittar på standup!
Man är dum och lite insnöad i arbetet så vad gör man? Jo tar med sig en god vän in i missbruket!
Klas Åkerblom min gode vän med fantomsmärtor i pungen, vad hade han gjort? Jo han hade burit så mycket sten så rump och köns svettet hade gnagt och gnidit och skavt av hans pung.
Jag plockar upp honom med bilen och vi åkte till Blue Moon Bar kl 21:00 och vilka ser vi där? Jo Mårten Andersson, en finsk komiker vid namn Tomi som kör oneliners på engelska, Robin Paulsson, engelske komikern Spencer Brown och Johan Glans.
Sen när vi är klara där och tittat och skrattat vad gör vi då? Jo vi åker till Chinateatern och ser samma show kl 23:30.
En mycket bra kväll med mycket folk men vem frågar alla efter? Jo Björn Gustafsson.
Lite sjukt men lite underbart på samma gång tänker jag när jag kommer hem vid 03:35...

Men det var bra att se vad som väntar en ikväll, varför? Jo för att ikväll när jag först ska på ett kurdiskt bröllop kl 18 sedan uppträda för Svenska Kyrkans kvinnor kl 19:45 sedan till Blue Moon Bar och uppträda kl 21 och sedan till China Teatern vid halv tolv tiden och uppträda även där så vet jag att alla kommer att fråga efter Björn Gustafsson.

Det kommer att bli skitkul och väldigt bra och anledningen till att jag säger så? Jo dels för att han, Björn kommer att uppträda och köra och vara där på RIKTIGT ikväll, men mest för att Björn är så fruktansvärt duktig och underhållande.

Och det ska bli så skönt och säga till alla ikväll; Jo han är här! Där borta är Björn! eller Nej jag vet inte, fråga han själv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Özz, då ni kommer till Kalmar kommer jag inte tjata om Björn Gustavsson, jag ser er show mest för dej.

Du är bäst, Özz :)

Danne