måndag 14 april 2008

Mistero Buffo i Falun ikväll

Kom hem igår till Centralen vid halv sex på kvällen, tog en taxi hem, hoppade in i min bil och åkte direkt och hälsade på stora familjen, det var skönt och få pussa på och krama om dom.
Alla verkade må bra, men vad vet jag om hundrade år vilka sår som i familjeträdet består...

Ikväll blir det Mistero Buffo i Falun.
Jag var där för inte så länge sedan och körde standup på Norrare Comedys premiärkväll.
Jag gillar stan och hoppas att det kommer mycket folk för jag är taggad som bara den.

Nu ska det lämnas in en krönika om hyckleri till Dagens Arbete, slutresultatet kan ni säkert se snart i www.dagensarbete.se

3 kommentarer:

'Mother of God' sa...

Mamma är min Gud, och nej, jag är inte lärare i svenska. Jag är en socialarbetare tillika politiker som är 50% kurd, 50% turk och 100% människa.

Tack för en otroligt bra föreställning här i Falun!

Ville bara säga att jag betraktar min mamma som en gudinna. Hon liksom din mamma tog sig genom minfälten i Syrien för att rädda vår familj från förtrycket som hon och min far utsattes för... Ville bara förtydliga det så att du inte trodde att jag var nått psyko eller så =))

Sipas heval!
//
Roza Güclü Hedin
roza.blogg.se

Anonym sa...

Hehe, tack för en både rolig och tankvärd kväll. Du får helt klart godkänt på alla sätt - (Ännu ett abrahamiskt barn - Prästen på stol 272)

Anonym sa...

Underbar föreställning igår! Första gången jag såg dig live, men absolut inte den sista. Jag grät av skratt flera gånger under föreställningen! Och som om det inte var nog så var den en väldigt tankeväckande föreställning. =)
Lycka till med kommande föreställningar och allt annat som du sysslar med!