fredag 4 april 2008

Baklänges...

Jag sitter på ett X2000 tåg från Sundsvall till Sthlm och åker baklänges.
Jag gillar inte att åka baklänges när jag rör mig framåt... det händer grejer med magen och huvudet... faaan och ingen vill byta plats... för jag vågar inte fråga någon för att inte få ett Nej och då bli ännu surare och må ännu sämre över mänskligheten.
Varför måste jag åka baklänges, varför?
På flygplan så åker alla framlänges.
Varför är det så svårt att få fram tåg där alla åker framlänges?

X2000 lika snabb som tåget och krångligare än flyget!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där påminde mig om en kille jag nyss börjat dejta. Vi skulle ha en dag i Stockholm, och då vi kliver på tåget i Uppsala ska jag just sätta mig då han utbrister: "Nej! Vi måste åka baklänges. Det är säkrare om tåget krockar."
Flygrädsla hade man väl hört talas om, men tågrädsla...

Nåja, om nu tåget krockar med en älgko med kalv, eller en björn (möjligt i Hälsingland) så sitter du säkert.

Trevlig resa!

ÖZZ NÛJEN sa...

Tack. Det känns lite bättre...

mvh Özz