fredag 27 mars 2009

Showen på Byttan i Kalmar recenseras...

Vilken fin kväll!

Fullt med folk, bra service och väldigt duktiga kockar och en skön bartender vid namn Viktor.

Även om lokalen inte var optimerad för standup så var publiken optimerad för standup ;)

Kl 20:05 började vi efter en påa av klubbägaren Fredrik och sen var det som vanligt, jag som konfade och körde emellan varje komiker och värmde upp publiken och avslutade sen kvällen med ca 20 minuters publiksnack/material...

Jag presenterade upp Ola Söderholm först. Han körde i ca 20 minuter och jag gillar hans jag vet inte om det är ny stil men han blir bara bättre och bättre på scen och mer och mer avslappnad och tack vare sitt sjukt roliga och smarta material gjorde han ett väldigt bra gig.

Efter honom presenterade jag upp David Druid som körde i ca 20-25 minuter och jag har nog inte sett han så bra någonsin, han bara lyste! Han var utan tvekan, i mina ögon, bäst under showkvällen, men sämst på att stanna kvar med oss och ta en öl. (Stackaren håller nog på att bli sjuk... han kände att han ville gå och lägga sig och kurera).

Efter pausen så värmde jag upp publiken och presenterade upp Aron Flam som körde ett av sina bästa gig hittills under turnén, hans timing och speciellt spontanitet har blivit ännu bättre i kontakten med publiken.

Det som var kul var att det var så många, bland personalen och även publiken som kom fram efter showen och tyckte att den här kvällen var roligast (i konkurrens med Lennie Norman kvällen) men absolut bäst i jämnhet och hög kvalité på alla komiker som uppträdde.

Tack ni som kom, Kalmar rocks! (Om än inte utelivet gör det en torsdagskväll ;) )

Betyget då? Kvällen får 8,5 av 10 möjliga. Mycket bra och roligt. Eller lika bra och lika högt som när vi var i Helsingborg på The Tivoli i slutet på februari, rulla på bloggen för att se det :)

Nu är jag på väg till Göteborg, själv och sitter på tåget för att medverka i kvällens festligheter och show på Storan för firandet av Newroz/Nourouz arrangerad av Riksteatern.

Grabbarna tar sig hem själva, de fick låna min bil... min fina Citroën C4, faaaaan för första gången lämnar jag min bil i andras händer... Usch! Känns så där faktiskt.
Men men bara dom kommer hem helskinnade, älskar ju trots allt grabbarna lite mer, inte mycket men ändå lite mer ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ses ikväll på Storan!

Anonym sa...

Det var en fantastisk kväll! Så mycket skratt =) Tack!