lördag 14 mars 2009

GASTA i Gävle recenseras...

En publik som är lite för på...

En grupp från landstinget, från barnpsyket i Gävle sjukhus som använder Lactacyd lite för mycket och lite för ofta, överallt, men även lite för mycket alkohol ;)...

En snubbe i 40 års åldern som kallade sig för chefen lite för ofta och lite för högljutt...

Men vilket drag!

Ola blev lite för drabbad och fick inte den respons som han bara ska ha eftersom vissa delar av publiken och speciellt en äldre dam från Valbo som var snäll men för överförfriskad störde honom lite för ofta.

David Druid var grym och fick mycket skratt under nästan hela akten, men sen blev det en liten dipp p.g.a. publiken som la sig i... men han skötte sig ändå riktigt bra.

Aron Flam var så sköön, så grym och tog publiken som störde och körde över dom som försökte störa... han sa en grej som inte går att skriva i skrift och som fick mig att skratta hysteriskt och okontrollerat, mycket bra och fokuserat.

Jag avslutade med ca 25 minuter och jag skämtar inte om jag säger att bara 5 minuter var material... 20 minuter var publiksnack, attack och släckning av bränder ;) men men allt som allt får kvällen 7,5 av 10 och vi fick välförtjänt stående ovationer.

Tack GASTA, Niklas F och Hans C för att vi fick komma till er men nästa gång blir det en onsdag och inte en lördag ;)

Nu är den här veckan slut och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med Aron, David och Ola som visar på stora kvalitéer hela tiden och inte bara som komiker utan speciellt som fina människor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, lite mycke Lactacyl men visst borde det ha blivit en 8,5 ;) Aron var kanon. Verkligen en shooting star.

Anonym sa...

Fyfan vad trevligt jag hade mer er grabbar ikväll. Hälsa hela gänget!

Anonym sa...

Fy fasen va grymma ni alla va igår!! Länge sen jag skrattade så mycket.. Men det va lite för mycket vintanter som störde som sagt=)

Anonym sa...

Först betalar publiken
Sedan har de mage att störa pojkarna som måste ut och supa efteråt för att återhämta sig
Kvinnor som åldras och blir tanter
och tar sig ett glas
Kanske borde införa publikfria aftnar, lära sig materialet och hylla varandra för enorma framgångar
En hemlighet....folk går på krogen för att supa och betalar för att låta sig störas av er

Anonym sa...

Ni var jättebra i lördags. Skrattade väldigt mycket. Synd bara att vissa var dryga och förstörde en del.