söndag 8 mars 2009

Latter den 7/3 recenseras...


Utsålt igår kväll, roligt för oss och hoppas även för publiken.

Jag konfade som vanligt och efter ca 5 minuter påade jag fram Aron.
Han blev en överraskning för den för kvällen totalt norskdominerade publiken, tror det vara bara tre svenskar i publiken. Några gick ut och klarade inte av hans i deras tycke för hårda material, kul tycker jag. Han fick inte så mycket skratt som jag tyckte han förtjänar men en eloge till honom för han körde på och var lugn och sansad.
David Druid började jättebra men fick en svacka i mitten som han blev besvärad av och kom inte riktigt upp i tempo som han brukar och blev därmed lite ofokuserad. Men ändå så fick han till en bra akt, han har ju uppnått en viss standupvana nu så man behöver inte oroa sig så mycket för man vet att han är bra helt enkelt och levererar. 
Sen vart det paus i en kvart.
Efter pausen påade jag Ola som var på hugget igår kväll, han var koncentrerad och tydlig och fick mycket skratt och applåder.
Jag avslutade kvällen med ca 20 minuters material och var igår kväll likt Ola också på hugget.
Allt som allt en bra kväll, en 7:a av 10.

De flesta jag pratar med tycker om vår konstellation, vi är fyra väldigt olika komiker i form av materialval, tempo, attityd och kroppsspråk.

Efter det blev det en blöt utekväll och det vart kul och lite sent :)

Ikväll kör vi sista showen här i Oslo för den här gången, vi måste ju bara tillbaks det är så bra här förutom vädret som har pissat på oss konstant sen vi kommit hit.

Om ni vill komma är det kl 20 på Latter vid Aker brygge igen. Välkomna!


Inga kommentarer: