fredag 13 mars 2009

Att älska sitt folk...

Att älska är svårt...

Men man kan inte låta bli annat ibland...

Jag har snart i maj detta år hållt på med standup proffesionellt i 9 år.

Jag har producerat och deltagit i de största svenska standup turnéerna men även deltagit och medverkat under de minsta tillfällena eller inte så lönsamma klubbarna och alltid jaa alltid vart jag än har varit i vårt vackra land Sverige och hur jag än sett ut och mått, alltid ja alltid mött trevliga, snälla och gästvänliga kurder som har haft restauranger, kört taxi eller kollat på våra föreställningar... de har bjudit hem mig, tagit inte bara hand om mig utan även om mina kollegor, de har velat köra mig gratis, bjudit på mat och dricka mm, mm...

Jag har alltid sedan tänkt på dom ibland med en tår i ögat och med ett litet leende och glad inombords försökt sova var än jag var... i Lund, Luleå, Linköping eller någon annanstans och funderat på dessa underbara kurder... mina landsmän/kvinnor som ställt upp på mig och mina kollegor.

Tack för att ni är ni, älskar er av hela mitt hjärta och idag går mina tankar och kärlekshälsningar till speciellt Mustafa Cetinkaya i Lund som visade på stor kurdisk genorisitet och omtanke, tack kompis, spas hevalê hêja!

Annars får showen ikväll en 8:a av 10. En mycket fin publik fick en mycket rolig föreställning, den nästbästa showen från vår sida under den här turnén så långt... Kul jävligt kul.

Klubb Prickprick imponerar och speciellt Niklas Perslow blott 15 år imponerade ikväll.

Tack Erik Börén för ikväll, hoppas vi får komma tillbaks en annan gång med.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att följa din blogg, Özz. Och roligt att publiken var så bra, det trodde jag....Ha det, Maria

Anonym sa...

Tack själv min landsman! Du gör oss stolta med att visa att det finns bra kurder också! Ps. jag vet att det är en vecka kvar men Newroz a te piroz be! Kram B

Anonym sa...

Låter fint det där. Så ska man bemöta andra och det hade inte varit helt fel om vi alla kunde bete oss schysst mot alla som bor här i Sverige!! :)
Det där med människovärdet har inte alla fattat ännu...

Anonym sa...

Alla kurder älskar dig med och vi är så stolta över dig och att du är den du är. Det bästa med oss kurder är ju att vi hjälper varandra i alla lägen och det kommer alltid att finnas bland oss.
Det är väldigt skönt och veta att vi var iaf näst bästa publiken under din turné hittills.

Anonym sa...

hej özz. jag tycker att du e en av de få kurder i världen som får oss andra kurder glömma våra problem genom att skratta åt dina skämt :)
men jag har diskuterat me mina vänner om hurdan kurd du e. e du typ en pkk hatare? håller dig parti?
puss