fredag 16 januari 2009

Tullen i USA

Jag var i New York för bara två månader sen, i november.

Nu är jag här igen.

Återigen efter en timmes check, bagagecheck och check igen...

Vem är du? Varför är du här,? Vad är ditt syfte med resan? Vilka ska du träffa och varför?
Vad är ditt yrke?

Och det var här det höll på att gå illa...

Vad är ditt yrke? Jaa vad skulle jag ha svarat på det? Skådespelare, komiker, producent, programledare eller det töntiga namnet artist ;) Nej jag sa att jag var Standup komiker.

De två polis/tullvakterna tittade lite misstänksamt på mig varav den ene av dom, lite knubbig med glänsande kort krulligt hår som såg ut att vara indränkt med SOUL GLOW ;) och med lite för tätt sittande ögon säger till mig; EYY YOU TELL US A JOKE! Jag stod där, lite för trött och lite för grinig för mitt eget bästa, ja jag är lite less på att alltid bli kontrollerad mer än alla blonda och blåögda, så jag säger till honom; Ok... You're good looking... lite tystnad... hans kompis grymtar till och skrattar till och slutar sen tvärt... Den knubbige tulltjänstemannen tittar på mig och ler och säger; YOU KNOW I CAN MAKE YOU GO BACK HOME SIR... lite mer tystnad... Jag tittar på honom lite skamsen, tittar ner, tittar på hans kompis... lite tystnad till... OK MY FAULT! säger han till slut och jag kan andas ut... Puuh vilken pärs!

Efter en grundlig genomgång av bagage, intentioner, kontroll av det jag sagt för 5 min sen och det jag sa 25 minuter sen osv... så fick jag komma ut från flygplatsen efter en timma.

Nu sitter jag på hotellrummet och nu är jag och New York åter två...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Man lär sig unge man
Polis, tull, gränstjänstemän i alla länder är allsmäktiga
De tycker det är roligt att stoppa dig....eller vem det månde vara
Och det är alltid min herre som gäller
I USA, Frankrike, Tyskland, England
Börja träna och slipp kontroverser

Anonym sa...

Very nice i like!
Va samma sak för mig när jag skulle till Miami förra året, Förrutom denhär standup biten då :P

Anonym sa...

Hm, undrar om de hade bett dig bygga ihop en hylla om du sagt att du var snickare?

Nicklas sa...

Jaja, det var ju tur att du inte sa: I don´t have time for this, your wife´s/boyfriend´s expecting me.

Anonym sa...

heja özz!
njut av äpplet och skynda hem för fler succeer.
free kurdistan!

Anonym sa...

De är hårdare i staterna..
Har man "Irakiskt utseende" så kan det bli jobbigt.

Var glad att du inte normalt brukar ha mustasch..då du förmodligen gått igenom mer djupgående visetering..

Vakten har btw ingen auktoritet att skicka hem dig igen utan anledning.

Keep it up

PS.
fan va alla komiker är i staterna under denna period..