tisdag 27 januari 2009

Harlem och Standup.

Jag var på en standupklubb vid 119 st i Harlem.
Ingen scen, en ganska dålig mikrofon och en stimmig publik.
Komikern var typ bland publiken och skämtade så det var inga ideala förutsättningar för standup.
Komikerna fick ha väldigt hög energi för att nå ut och fram till de som kommit dit för standupen, för vissa sket i det och pratade med varandra istället.
Men vissa lyckades ibland men ingen lyckades hela sin akt.

Men innan standupklubben var jag och åt med en tjejkompis, Ylva på Mr CHow på 324 E57 st. Vi åt och beställde in liite för mycket rätter, det var dyrt men väldigt väldigt gott, rekommenderas.

Och det var där det hände gårdagens höjdpunkt enligt mig!

Två bord ifrån oss satt han, myten den levande legenden, med en tjej i 25 års åldern och åt på samma ställe. Salman Rushdie, den berömde författaren.

När vi skulle iväg gick jag fram till honom skakade hans hand och sa att jag tyckte om hans verk.
Han tackade ödmjukt och jag gick därifrån glad och lite uppfylld över att ha sett honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rushdie?
Men tjejen då?

Anonym sa...

Hittade du något material att sno till din egen standup, då?