tisdag 13 januari 2009

Storefjell

Vaknade först vid halv 7, sen halv 8 och sen fick det va vid halv 9, då gick jag upp och tog en dusch och gick sedan ner till frukostmatsalen för att inta dagens viktigaste måltid (NOT) och vad får jag se?...

Jo typ världens vackraste utsikt... så vackert och så betagande.
Storefjell heter stället och är ca 4 timmars bilfärd från Oslo.
Gillar ni skidor och vill insupa vacker natur och krispig frisk luft så ska ni definitivt överväga att åka till Storefjell... Smolket i glädjebägaren är de höga ölpriserna...
Men vilken utsikt. Wow... Jag önskar jag kunde visa er för jag har tagit lite bilder på utsikten men kan ta mig faan inte överföra dom trådlöst till datorn via bluetooth, jag är en sån misär med min coola nyinköpta HTC Touch HD som jag köpte bara för och sätta Iphone fascisterna på plats och så blir det så här...

Vi som är här är 4 komiker, Thomas Wivel från Danmark, jag från Sverige och Christer och Jonna från Norge. Vi uppträdde igår kväll för läkemedelsföretaget Novartis och eftersom företaget hade jubileums kickoff med alla sina anställda från hela Skandinavien så ville dom ha "Landskamp i Standup" Det var göj, morsomt eller roligt som vi sa om vartannat...

Christer var konferencier och skötte den biten galant, sen så körde Jonna (det är en kille och inte en tjej bara så ni vet) sen var det Thomas (det är en tjej och inte... nej jag skoja bara det är en kille ;)...) Och sist så körde jag.
Det blev en lyckad tillställning och Novartis var nog mer än nöjda...

Så nu sitter jag här, nöjd och glad här i lobbyn innan vi ska åka bil i 4 timmar till, till Oslo på kringelkrokiga vägar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis....du har upptäckt Norge
Världens vackraste land med trevliga människor
Det dyra stavas inte öl...utan oil