lördag 28 februari 2009

Recension av turnén på Norra Brunn 27/2

Så mycket folk!

Fullsatt, folkligt och festligt.

En hel del fick vända i dörren och blev ombedda att gå hem och komma en annan kväll. Det lär bli minst lika mycket tryck ikväll så skynda till barplatserna och var där helst innan kl 20:00 så ni garanterat kommer in.

Showen då? Jo rå... En 6:a av 10 tycker jag, jag var på gång men inte på topp och gjorde inte riktigt bra konferenciersjobb och krattade inte så bra som jag kan och borde för Ola och Aron i första halvlek.

Ola skötte sig bra men fick inte riktigt betalt för sina smarta och kluriga skämt som han brukar, det som var kul och se var att han ändå var cool och körde på och visar alltmer att han behärskar scenen och konstformen standup.
Aron då? Jo läs nästan exakt det jag skrev om Ola förutom att han skrämde vettet ur flera i publiken med sitt material (Publik jag pratade med efter showen påpekade det några gånger ;) )

Andra halvlek började bättre och jag taggade till... Jag improviserar alltmer och blir säkrare och snabbare för varje gång och körde kanske 7 min innan jag presenterade fram David...

David var riktigt riktigt bra ikväll, ja han var utan tvekan bäst av oss alla och extra kul att se att han bara dagen efter Malmögiget som han inte var så nöjd med, samlar ihop sig och bara ger järnet och charmar hela publiken.
Jag avslutade kvällen med ca 20 minuters snack/allvar/skämt och en hel del improvisation och det jag ska vara riktigt nöjd med är det nya om kungahuset och kronprinsessan som jag mejslat fram enligt Aron och Ola.

Mer info om turnén "Özz Nûjens klubbturné med Aron, David och Ola" finner ni det här, www.nujen.nu och David bloggar om det här, Davids blogg.

Välkomna ikväll även det på Norra Brunn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har Folksam laget lyst med sin frånvaro?