tisdag 28 april 2009

Senaste numret av KING...

Magasinet KING skriver om standup i sitt senaste nummer.

KING har intervjuat Johan Glans, Henrik Schyffert och sist men inte minst Peter Wahlbeck.

Johan Glans är nog den komiker som andra komiker älskar mest, i alla fall älskar jag honom både som kompis och kollega.

Henrik Schyffert är den komiker som andra komiker imponeras av mest, i alla fall jag imponeras av hans framgång och mod.

Peter Wahlbeck är den komiker som är komikernas komiker, alltså en komiker som mest skrattas med och åt av sina egna kollegor.

Det är en helt ok intervju med var och en av dom, även om journalisten som skriver den kommer med insinuationer och som vanligt inom svensk journalistik inte så insatt i standup.

Men det jag kommer att komma ihåg av intervjun är nog det Wahlbeck säger om mig...

Han säger att han är tio gånger bättre än mig och att det är han som borde vara miljonär och inte jag...

För det första; Ja han är tio gånger bättre än mig, jag själv tycker det... att när Peter Wahlbeck är bra jaa då är han bäst i hela Sverige, jaa nästan i hela världen... men han är tyvärr bara bra en av tio gånger för de nio andra gångerna är han inte så bra och ibland är han t.o.m. rentav kass.

För det andra; Jag är tyvärr ingen miljonär... men kommer att bli. Peter Wahlbeck däremot är miljonär som äger flera bilar, har en stor gård utanför Halmstad och en bostasdsrätt i Stockholm mm...

Så Wahlbeck nu är vi kvitt ;) Kram på dig kompis.

6 kommentarer:

claes mako sa...

om wahlbeck skulle sluta att måla hemska och skrämmande tavlor och istället förnyade sitt framträdande skulle han nog bli vid mer stadd kassa.

Madeleine sa...

Tack för skratten du gav idag i Landskrona. Jag hade en äkta skitdag där allt kändes hopplöst, men du gav mig skratt och fyllde mig med hopp med dina ord.. Tack Özz. Det är ovärderligt.

Anonym sa...

Om Wahlbeck slutar med än det ena och det andra.....då kan han definitivt inte bli en bra komiker
Jag minns hans sommarpratarprogram
Grät och hulkade sig i 1.5 timmar
Snälla SVT låt mig få uppträda etc
Han var kass redan då och inte blivit bättre sedan dess

Frida mariama Touray sa...

Bra jobbat idag Özz!! Du får komma ner & få oss att skratta fler gånger! :D

valmire sa...

När skriver du om vår kära stad Landskrona :) hihi.. ha det bra / Valmire

valmire sa...

Håller med Frida :)
Kul att du var här.