onsdag 14 maj 2008

Standupstar igår och Gotebar ikväll

Igår kväll efter en inspelning med sista Extra Extra för TV3 så skynda jag mig till Komikaze på EGO. Mina standup elever skulle köra tillsammans efter en månad, en var frånvarande så de var 9 till antalet. Med en scen placerad precis vid ingången, en trasig mick, personal som skiter i att det står folk på scen och en liten klick dryga och lite korkade brats så hade de det inte så lätt...

Standup måste få rätt förutsättningar.
Standup måste få rätt förutsättningar.
Standup måste få rätt förutsättningar.

Jag tror Cecilia von Strokirch sa det bäst att eftersom hon jobbar som bibliotekarie så sa hon att nästa gång så ska hon öppna ett bibliotek utan böcker eftersom man tydligen kan köra standup utan en fungerande mick...

Jag vart ändå imponerad av mina standupelever, de skötte sig galant, de hade det tufft under de dåliga förutsättningarna, men de var ännu tuffare, modigare och roligare än sin omgivning.

Men den som ska ha mest credd är ändå Mike Räsänen som kör och kör och kör på oavbrutet med ominskad frenesi trots motarbetande och oförstående restaurangchef och personal...

Ikväll är jag i Göteborg för fjärde gången på mindre än en månad och just ikväll kör jag på Gotebar. Det ska bli kul och jag känner mig laddad, skönt med rätt förutsättningar.

Inga kommentarer: