måndag 9 juni 2008

Måndagsdikt och minnen av vikt.

MÅNDAG.
Månens dag
Jag är svag
Mörkrets dag
Jag är vag...
Måstenas dag
Ta nya tag
Makternas lag
Varje måndag.

Annars kommer det bli en grymt rolig sommar i år!

Kommer att vara på Gröna Lund nästan varje tors-lörd hela sommaren och ha Stockholm Comedy Klubb kvällar där med mina komikerpolare.
Ska sedan en vända till västkusten och ända ner till Malmö till och giga så jag kommer vara där mellan 11 juli t.o.m. 23 juli från och till.
Halmstad 11-15 juli, Helsingborg 16 juli, Varberg 18-19 juli Malmö 20-23 juli.

Men nu på fredag gigar jag i Uddevalla på en SKOLFEST! Ska bli riktigt kul.
Skolfest, vilka minnen, vilka sinnen... som blir allt mer grumlade av tidens svepande linnen tills man trillar av pinnen.
Skolfest eller Skolpest, hur var det nu? Egentligen?
För vissa elever blir det fest, för några andra mest, en rest av en sista gest av ångest...

Mina tankar går till er som blivit mobbade under någon gång av och ibland hela er skoltid.
Ny tid kommer, stå emot och slå emot men ge aldrig upp för då vinner de asen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi emotser med spänning hur det gikt?