torsdag 28 februari 2008

Hem sköna hem

Kom hem nu från Norrköping
Fru först glad sen sur, jag förvånad och sen förvånad igen.
Det går snabbt det där.
Framför datorn, surfat, läst mail och tänker mycket just nu, tänker på typ 5 projekt och andra världsliga och själsliga saker, bland annat på en kristen kille från någonstans i Mellanöstern i publiken idag som var arg över att jag skämtade om kristendomen och drev med den i min föreställning Mistero Buffo... Jag driver inte med kristendomen, jag driver med kyrkan, präster och maktens män, med hycklarna och de giriga, jag driver med och försöker sticka hål på de skenheliga, både muslimer och kristna. Men han hade redan bestämt sig... Världen håller på att bli tokig, folk misstror och missförstår och jag i mitten står och lite förstår. Godnatt Sverige.

Inga kommentarer: